Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan nuffnang. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan nuffnang. Papar semua catatan

Sabtu, 28 Mac 2015

Buat duit dengan Nuffnang, Isarus dan Homestay Solehah Dungun


Entri ni saya catatkan pada pagi hari Sabtu. Hmm... ada beberapa perkara yang menarik yang saya nak buat hari ini. 

Antaranya. 

.

..

Saya nak naikkan level dan nak kuatkan karekter Isarus The Phoenix! 

Apa benda ni? 

Ha ha cubalah teka. 



Saya pun tak sangka, rupanya karekter ni sangat kuat. Memang worth it untuk dijadikan salah satu karekter UTAMA untuk dibawa ke crusade dan battle di arena. 

Pengalaman saya sendiri, saya selalu ada masalah nak menang bila berhadapan dengan mana-mana player yang ada karekter Isarus The Phoenix ni dalam arena. 

So after this, bila saya dah ada karekter ni, mudah-mudahan saya tak akan senang-senang kena buli kat Arena lagi. Ha ha

.

..

Buat duit di Nuffnang dah jadi MAKIN BEST

Perasan tak? Sekarang ni Nuffnang dah mula bagi banyak iklan-iklan untuk disiarkan di blog. Tak seperti tahun-tahun yang sudah. 

Kalau nak dapatkan even satu iklan pun bukan main susah lagi. 

Sampaikan satu masa dulu, ramai jugak yang dah mula buang iklan Nuffnang di blog masing-masing. Apa taknya, earning dia ciput sangat. Rasa macam langsung tak berbaloi nak siarkan iklan mereka. Kita susah payah letak iklan, tarik trafik, tapi Nuffnang ni tak bagi sebarang pulangan yang menggembirakan. 

Sekarang? Boleh tengok screenshot kat bawah ni 



Untuk bulan March ni sahaja, saya dah dapat 14 kempen iklan yang berbeza. Semuanya masih on going dan masih lagi memberi hasil kepada saya.

Saya ada tulis beberapa artikel tentang Nuffnang. Boleh klik di sini untuk baca mengenai buat duit dengan Nuffnang.

.

..

Prestasi iklan Advertorial Homestay Solehah Dungun 

Kalau untuk kata kunci "homestay solehah Dungun"  memang artikel advertorial yang saya hasilkan dah pun berjaya masuk ke muka surat pertama google. 

Tetapi, untuk kata kunci "homestay Dungun" itu satu cerita yang berbeza. 

Ia tak semudah yang disangkakan. 

Banyak juga laman web yang saya perlu bersaing untuk dapat masuk ke page pertama. Status sekarang ni masih lagi ding dong sama ada di page keempat mahupun di page kelima google. 

Nampak sangat ada banyak sangat perkara yang saya kena buat untuk pastikan artikel tersebut boleh dapat kedudukan yang TERBAIK di page laman carian google.

Apapun, selamat bercuti saya ucapkan kepada anda yang sedang bercuti hari Sabtu seperti sekarang ni. 

Perjuangan masih belum berakhir. Yeah!

   
 

Rabu, 8 Oktober 2014

Iklan Nuffnang Tak Jalan La Pulak...

Buat duit dengan Nuffnang.

Ini salah satu program pengiklanan yang saya gemari. Mungkin sebab saya dengan Nuffnang ada sejarah yang agak panjang. 

Nuffnang ni juga adalah satu-satunya program pengiklanan tempatan yang pernah membayar hasil usaha saya berpenat lelah menulis blog. 

Malahan tak salah untuk saya katakan, Nuffnang adalah salah satu pilihan terbaik untuk saya buat duit online tanpa modal.


Blog ini juga nampaknya dah mula dapat perhatian daripada Nuffnang.

buat_duit_nuffnang


Lama juga saya tunggu-tunggu peluang untuk dapatkan CPUV earning daripada Nuffnang. 

Akhirnya dapat juga. 

Walaubagaimanapun, ada beberapa perkara yang pelik. 

Earning tak jalan.

Walaupun bila saya semak di dashboard, blog ini menerima kunjungan yang agak ramai. Jadi... salah satu sebab yang saya dapat fikirkan, ia mungkin sebab pelawat yang masuk ke blog ini mungkin bukan manusia.

Kalau bukan manusia... siapa? 

Jawapannya ialah... ROBOT. 

Robot dari search engine. 

Ataupun mungkin software khas yang dibangunkan untuk tujuan autocommenting atau auto surfing ke laman-laman web tertentu. 

Itu pun mungkin sahaja. Satu teori yang saya sendiri tak dapat nak buktikan.

Cuma saya perasan benda ni mungkin betul sebabnya walaupun hits yang masuk ke web ini agak ramai, tetapi tak ada sebarang interaksi. 

Entahlah. 

Ini pun main agak-agak je. 

Apa pun terima kasih Nuffnang sebab beri saya banyak kempen CPUV dan peluang nak buat duit dengan Nuffnang.    

 

Ahad, 20 Julai 2014

Iklan Nuffnang Kembali dan web buat duit automatik

Sebelum ini, mungkin beberapa tahun yang lepas, memang saya pernah pasang iklan Nuffnang kat blog ini. 

Itu kisah lama. 

Kemudian, dek kerana trafik yang tak stabil dan macam haram, saya terpaksa keluarkan iklan tersebut. 

Teori saya... jika trafik blog tidak stabil, dan pada masa yang sama, masih lagi pasang iklan Nuffnang, ia akan mempengaruhi jenis iklan yang akan keluar pada blog. 

Kalau dulu, semua orang berebut-rebut nak dapatkan iklan jenis Buffered Earning. Iklan jenis ini macam hadiah. 

Apa taknya, kita sebagai penulis blog tak perlu buat apa-apa. Income akan berjalan sendiri. 

Kalau kebetulan, memang trafik sampai ribu-ribu sehari, duit masuk pun sedap wooo.... 

Tetapi, kalau blog kita trafik pun setakat berapa puluh je, then kita pasang iklan Nuffnang, ini secara tak langsung akan memberi gambaran, blog kita tu blog spam. 

Istilah dia ialah SPLOG. 

Seperti blogger tu tak serius nak menulis blog, dan dia hanya berminat nak buat duit dengan blog. So benda ini yang pihak advertiser tak suka. 

Hari ini, saya pasang balik iklan Nuffnang. 

Cuma kali ini saya gunakan akaun orang lain. Kalau ada earning, In Shaa Allah, anggap macam hadiah saguhati dari saya untuk dia. 

Ini juga salah satu cara nak jadikan website anda sebagai web automatik yang boleh hasilkan income even ketika anda sedang sibuk buat benda lain. 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...