Memaparkan catatan dengan label homestay di dungun. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label homestay di dungun. Papar semua catatan
Sabtu, 28 Mac 2015
Buat duit dengan Nuffnang, Isarus dan Homestay Solehah Dungun
Entri ni saya catatkan pada pagi hari Sabtu. Hmm... ada beberapa perkara yang menarik yang saya nak buat hari ini.
Antaranya.
.
..
Saya nak naikkan level dan nak kuatkan karekter Isarus The Phoenix!
Apa benda ni?
Ha ha cubalah teka.
Saya pun tak sangka, rupanya karekter ni sangat kuat. Memang worth it untuk dijadikan salah satu karekter UTAMA untuk dibawa ke crusade dan battle di arena.
Pengalaman saya sendiri, saya selalu ada masalah nak menang bila berhadapan dengan mana-mana player yang ada karekter Isarus The Phoenix ni dalam arena.
So after this, bila saya dah ada karekter ni, mudah-mudahan saya tak akan senang-senang kena buli kat Arena lagi. Ha ha
.
..
Buat duit di Nuffnang dah jadi MAKIN BEST
Perasan tak? Sekarang ni Nuffnang dah mula bagi banyak iklan-iklan untuk disiarkan di blog. Tak seperti tahun-tahun yang sudah.
Kalau nak dapatkan even satu iklan pun bukan main susah lagi.
Sampaikan satu masa dulu, ramai jugak yang dah mula buang iklan Nuffnang di blog masing-masing. Apa taknya, earning dia ciput sangat. Rasa macam langsung tak berbaloi nak siarkan iklan mereka. Kita susah payah letak iklan, tarik trafik, tapi Nuffnang ni tak bagi sebarang pulangan yang menggembirakan.
Sekarang? Boleh tengok screenshot kat bawah ni
Untuk bulan March ni sahaja, saya dah dapat 14 kempen iklan yang berbeza. Semuanya masih on going dan masih lagi memberi hasil kepada saya.
Saya ada tulis beberapa artikel tentang Nuffnang. Boleh klik di sini untuk baca mengenai buat duit dengan Nuffnang.
.
..
Prestasi iklan Advertorial Homestay Solehah Dungun
Kalau untuk kata kunci "homestay solehah Dungun" memang artikel advertorial yang saya hasilkan dah pun berjaya masuk ke muka surat pertama google.
Tetapi, untuk kata kunci "homestay Dungun" itu satu cerita yang berbeza.
Ia tak semudah yang disangkakan.
Banyak juga laman web yang saya perlu bersaing untuk dapat masuk ke page pertama. Status sekarang ni masih lagi ding dong sama ada di page keempat mahupun di page kelima google.
Nampak sangat ada banyak sangat perkara yang saya kena buat untuk pastikan artikel tersebut boleh dapat kedudukan yang TERBAIK di page laman carian google.
Apapun, selamat bercuti saya ucapkan kepada anda yang sedang bercuti hari Sabtu seperti sekarang ni.
Perjuangan masih belum berakhir. Yeah!
Isnin, 2 Februari 2015
Bisnes Homestay Memang Lumayan Bro...
Betul ke bisnes homestay ni lumayan?
Agak-agak, kenapa ya pemilik harta tanah lebih memilih untuk jadikan properties yang dimiliki tu sebagai homestay berbanding rumah sewa biasa?
Bukan ke lebih senang macam tu? Beli satu rumah, kemudian sewakan kepada satu penyewa. Kalau penyewa tu duduk rumah tu selama 6 tahun, dah tentu-tentu pemilik rumah tu akan dapat cash flow yang konsisten selama 6 tahun tu jugak.
... dah tak perlu pening-pening nak cari pelanggan atau penyewa baru setiap hari.
The mystery is... WHY HOMESTAY CONCEPT?
.
..
Dalam misi pencarian saya untuk kenal pasti lokasi homestay di Dungun, saya menemui ramai sebenarnya pemilik homestay di Dungun yang menggunakan perkhidmatan Google Adwords untuk mengiklankan perniagaan homestay mereka.
.
..
Modal untuk beriklan di google menggunakan google adwords, mungkin dalam sekitar RM0.50 - RM2.00 per klik.
Manakala bayaran yang dikenakan per customer untuk menginap di Homestay selalunya adalah sekitar RM180 - RM300 untuk satu malam.
Wow
Dah berapa kali ganda untungnya tu?
Biasanya, hanya pelanggan yang benar-benar nak menyewa sahaja yang akan buat carian macam ni. Kalau tak, dia tak akan susah payah nak google kat mana dia boleh dapatkan homestay kalau di Dungun.
So, untung ke untung bisnes jenis Homestay ni?
Ok la... saya pun ada buat cover story tentang salah satu homestay di Dungun. Boleh klik: Homestay Solehah Dungun: Destinasi Penginapan PILIHAN di Dungun
Agak-agak, kenapa ya pemilik harta tanah lebih memilih untuk jadikan properties yang dimiliki tu sebagai homestay berbanding rumah sewa biasa?
Bukan ke lebih senang macam tu? Beli satu rumah, kemudian sewakan kepada satu penyewa. Kalau penyewa tu duduk rumah tu selama 6 tahun, dah tentu-tentu pemilik rumah tu akan dapat cash flow yang konsisten selama 6 tahun tu jugak.
... dah tak perlu pening-pening nak cari pelanggan atau penyewa baru setiap hari.
The mystery is... WHY HOMESTAY CONCEPT?
.
..
Dalam misi pencarian saya untuk kenal pasti lokasi homestay di Dungun, saya menemui ramai sebenarnya pemilik homestay di Dungun yang menggunakan perkhidmatan Google Adwords untuk mengiklankan perniagaan homestay mereka.
.
..
Modal untuk beriklan di google menggunakan google adwords, mungkin dalam sekitar RM0.50 - RM2.00 per klik.
Manakala bayaran yang dikenakan per customer untuk menginap di Homestay selalunya adalah sekitar RM180 - RM300 untuk satu malam.
Wow
Dah berapa kali ganda untungnya tu?
Biasanya, hanya pelanggan yang benar-benar nak menyewa sahaja yang akan buat carian macam ni. Kalau tak, dia tak akan susah payah nak google kat mana dia boleh dapatkan homestay kalau di Dungun.
So, untung ke untung bisnes jenis Homestay ni?
Ok la... saya pun ada buat cover story tentang salah satu homestay di Dungun. Boleh klik: Homestay Solehah Dungun: Destinasi Penginapan PILIHAN di Dungun
Langgan:
Catatan (Atom)





