Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan jobdirumah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan jobdirumah. Papar semua catatan

Selasa, 5 April 2016

Tips buat para pembeli Panduan Jobdirumah: Setiap wang yang dibelanjakan adalah bernilai


Memandangkan keadaan ekonomi kita di Malaysia ni agak unik, saya melihat hampir setiap orang dewasa memerlukan sekurang-kurangnya dua buah kerja dalam satu-satu masa. 


Pekerjaan yang pertama adalah kerja hakiki kita. 


Manakala pekerjaan yang kedua pula adalah suatu kerja yang boleh kita lakukan dimasa terluang dan kita dibayar untuk melakukan kerja-kerja tersebut.


Pilihan yang cukup popular? 


Jobdirumah.


Pihak Jobdirumah sebenarnya tidak menawarkan sebarang peluang pekerjaan. Sebaliknya, modus operandi mereka adalah menghasilkan panduan untuk rakyat Malaysia yang ingin mempelajari bagaimana caranya untuk bekerja hanya dari rumah.


Sekiranya anda lebih berminat nak bekerja untuk pihak Jobdirumah, anda perlu mendaftar sebagai ejen affiliate. Kerjanya mudah sahaja, iaitu menjalankan pemasaran dan mendapatkan jualan bagi panduan Jobdirumah ini. 


Kalau anda memang berbakat dalam hal-hal berkaitan jualan, maka saya percaya kerja ini memang sesuai untuk orang seperti anda. 


Baca juga: Jawatan kosong pegawai pemasaran online Jobdirumah.com 


Dalam post kali ini saya nak kongsikan beberapa tips buat para pembeli panduan ini.


1. Sila ambil masa sekurang-kurangnya 48 jam untuk study panduan ini. Apabila saya kata 48 jam, saya bukannya maksudkan dua hari. Walaupun dua hari bersamaan dengan 48 jam, namun bukan itu maksud saya. 


Katakanlah hari ini anda menonton panduan dalam bentuk video yang anda perolehi apabila membeli Panduan Jobdirumah selama 1 jam, bermakna selepas selesai menonton video tersebut, anda masih lagi berbaki 47 jam. 


Itu cara perkiraan jam yang sebenarnya. 


Bukannya ikut masa berapa hari anda dah beli panduan tersebut, sebaliknya berapa jam masa yang anda dah peruntukkan untuk mendalami info-info yang terkandung dalam panduan tersebut. 


2. Dah habis belajar ke? Terus mula dengan kerja-kerja yang mudah. Ada satu laman web yang anda boleh apply kerja-kerja yang mudah. Ia ada dinyatakan dalam Panduan Jobdirumah dalam kategori Mikro Jobs.

 


Buat yang tu dulu, untuk biasakan diri dengan cara kerja dan supaya anda boleh lihat wang masuk dalam akaun anda. 


3. Puas hati dengan panduan ini? Apa kata anda ceritakan dengan kawan-kawan anda apa komen, pandangan ataupun kritikan yang anda ada tentang panduan ini. Pastikan, semasa anda berbuat demikian anda telah pun mendaftar sebagai ejen affiliate.


Sebab mana tahu, ada antara rakan-rakan anda yang berminat untuk beli panduan tersebut menerusi link affiliate anda. Kalau ada yang beli, anda dapat komisyen dengan begitu mudah. 


4. Terus appy kerja-kerja yang anda yakin untuk siapkan. Tak ada siapa yang kata kerja yang ada adalah kerja-kerja yang senang. Namun, jika anda mempunyai kemahiran untuk menyiapkan kerja-kerja tersebut, anda patut segera memohon pekerjaan tersebut.  


5. Terus belajar skil yang baru. Adakalanya skil yang diperlukan untuk melayakkan anda untuk mendapat sesuatu job, anda tak milikinya. So what? Anda boleh belajar skil tersebut kemudian. 


Contohnya macam skil untuk membina artikel advertorial. Ini adalah satu skil yang boleh dipelajari. Ya, ia mungkin akan ambil masa namun selepas anda kuasai skil advertorial ini, ada banyak job yang anda boleh dapat selepas itu. 

 

Semoga anda dapat memanfaatkan panduan Jobdirumah yang anda telah beli sebelum ini. Semoga anda berjaya mengumpul dollar anda yang pertama. 


Tolong jangan simpan sahaja panduan ini buat perkasam. Anda dah beli, kini masa untuk anda dapat hasil berganda daripada pembelian tersebut. 




    

Khamis, 18 September 2014

Bagaimana Caranya Nak Buat Duit Dengan Jobdirumah

Berapa ramai agaknya ya pelawat dan pembaca blog ini yang mengidam-idamkan supaya satu hari nanti anda dapat bekerja FULL TIME hanya dari rumah?

Anda tak perlu risau mengenai kesesakan lalu lintas. 

Tak perlu fikir masalah tol naik, petrol naik dan parking mahal. 

Tak perlu bergegas awal-awal pagi untuk ke tempat kerja dan kelam kabut nak segera pulang ke rumah setiap kali habis waktu bekerja.

Adakah jobdirumah adalah penyelesaian bagi masalah anda?

Jawapannya ialah, TIDAK. 

Masalah anda tak akan selesai jika anda sertai program latihan Jobdirumah.

Anda perlu faham dengan sebenar-benar faham... apa sebenarnya fungsi jobdirumah. 

Ia bukanlah tiket atau jaminan kepada anda untuk bebas masalah kerja dan boleh escape daripada kerenah birokrasi di tempat kerja. 

Program latihan jobdirumah hanya menawarkan opsyen ataupun peluang untuk anda pilih, corak dan cara kerja yang bagaimana yang anda mahukan. 

Adakah mengekalkan cara hidup sekarang ataupun anda ingin mengubah secara total. 

Dari bekerja di pejabat kepada bekerja hanya dari rumah. 

Soalan yang paling popular, macam mana sebenarnya nak buat duit dengan program latihan bekerja dari rumah oleh jobdirumah? 

http://www.sabreehussin.com/review-penuh-program-bekerja-dari-rumah-oleh-jobdirumah/


Suka untuk saya ingatkan, nak buat duit dengan jobdirumah ni sebenarnya susah! 

Melainkan anda memang seorang yang berpengalaman. Masih ingat lagi job pertama anda? Ala... kerja pertama yang anda buat dulu. 

Kali pertama anda bekerja, susah ke senang? Mestilah SUSAH kan. 

Sebab tak ada pengalaman. Tetapi, daripada pengalaman, akhirnya anda berjaya juga harungi cabaran dan liku-liku alam pekerjaan. 

Ya. 

Perkara yang sama juga yang anda bakal lalui menerusi jobdirumah. 

Saya tahu, ada antara anda yang memasang angan-angan nak cepat kaya bila join jobdirumah. 

Saya berani kata, orang macam ni gerenti akan lingkup lagi cepat berbanding jadi lagi cepat kaya. 

TAK ADA YANG JADI KAYA MENERUSI JOBDIRUMAH. 

Tetapi, memang dah banyak yang dapat job bernilai ribuan ringgit hanya menerusi platform jobdirumah. 

Ia juga berkait rapat dengan pengalaman dan skil. Kalau anda cuma pandai guna perisian words, tak perlu berangan nak dapat job programming yang memerlukan pengetahuan tentang perisian komputer yang tinggi. 

Dah faham? 

Jadi, untuk buat duit dengan program jobdirumah, anda boleh pilih sama ada nak bekerja dengan mana-mana majikan yang anda boleh temui di laman web khas, ataupun sama ada anda pilih untuk bekerja sebagai promoter yang mempromosikan program latihan dari rumah ini. 

Pilihan?

Terletak ditangan anda sepenuhnya. 

Klik sini untuk baca review penuh program latihan Jobdirumah.    

Rabu, 21 Mei 2014

Pengalaman Kerja Dirumah

Ada macam-macam kerja yang anda boleh buat hanya dari rumah. 

Syarat utama, jika anda nak tiru apa yang saya buat, anda kena ada komputer atau laptop dan wajib ada sambungan internet. 

Pengalaman kerja dirumah yang saya pernah lalui dan masih lagi buat sampai sekarang ialah kerja menaip. 

Nak tau apa yang saya taip? 

Saya taip artikel.

Ini betul-betul berlaku. Saya tak reka-reka cerita ok. Ini pula adalah artikel yang saya taip dan seterusnya saya siarkan di laman blog saya sendiri. 

Tajuk artikel tarik audience dengan ayat power

Setengah orang gelarkan apa yang saya buat ini dengan nama advertorial. Saya dibayar untuk hasilkan artikel untuk klien. 

Tujuan sesuatu artikel tu dihasilkan pula sama ada untuk tujuan memperkenalkan bisnes, jenama atau untuk perkenalkan pemilik perniagaan.

Bergantung pada klien tu juga, nak saya taip artikel apa. 

Susah ke nak buat apa yang saya buat ni? 

Taip artikel... senang. 

Ok, bergantung pada job, ada yang jenis senang kacang, ada jugak yang jenis susah.

Nak tau apa bahagian yang paling susah sebenarnya? 

Ini dia.

Marketing. Itu yang paling susah. Marketing yang baik akan memastikan anda sentiasa ada job untuk dilakukan dirumah. 

Marketing anda tip top, job yang anda bakal dapat memang lumayan! 

Anda slack bab marketing, maka job susah nak dapat. 

Dah tentu kita nak sentiasa ada job, kan? Bila kita sentiasa ada job, maka dari situ kita akan sentiasa ada income. Logik r kan. 

Tak ada job mana nak datang income tu kan. 

Maka kat sinilah datangnya peranan jobdirumah

Jobdirumah ini menghimpunkan kerja-kerja kosong yang boleh kita apply dari rumah. Kerja tu pulak ada macam-macam, dan sepanjang pemerhatian saya, kerja tak akan habis. 

Cuma satu perkara yang anda perlu pertimbangkan dan lihat dengan wajar. 

Sama ada sesuatu job tu sesuai atau tidak dengan anda. Tak boleh jugak kalau nak main sebat semua job kalau akhirnya anda sendiri blur dan tak tau macam mana nak selesaikan sesuatu job tu. 


Itu cerita lain. 

Saya tak mau anda terpesong. 

Orang yang langgan perkhidmatan dari jobdirumah, sebab mereka faham, kalau cari kerja sendiri pasti susah nak dapat (kalau tak pandai buat marketing)

Sebagai short cut, ada baiknya anda hanya guna sahaja kemudahan yang dah disediakan oleh pihak jobdirumah. 

Hanya perlu gunakan search engine yang mereka dah sediakan untuk anda cari kerja kosong tersebut. 

Saya tahu ada beberapa yang anda masih tak faham, sebab tu jobdirumah diwujudkan. 

Mereka akan beri penerangan untuk beri pencerahan kepada anda. 

Senang kata, jobdirumah adalah shortcut untuk kejayaan anda dan untuk pastikan anda akan sentiasa ada job untuk dibuat. 


Apa cerita dengan program affiliate jobdirumah?

Program affiliate jobdirumah pernah jadi salah satu sumber pendapatan tetap saya secara online. 

Tapi sejak masuk tahun 2014 ni, dah makin jarang pulak dapat komisyen dari pihak kliks solution yang mengelola program jobdirumah.

Taakulan awal dari saya... mungkin sebab link affiliate yang saya promosikan tu bermasalah. 

Tadi bila cek, nampaknya memang ada sesuatu yang tak berapa betul. 

Aiseh... 

Jadi untuk akan datang, harap akan ada yang mengena. 

Nak harap artikel-artikel sebelum ni mungkin peluang dia tipis. 

Beberapa artikel core yang proven memang boleh buat duit dah hilang sebelum ni. 

Nak kena tulis semula, hmmm .... 

Macam mana pun kena buat jugak. 

Tak buat tak dapat.  

Jumaat, 16 Mei 2014

Syarat WAJIB Penuhi Untuk Bekerja Dari Rumah

Jangan ingat kerja dari rumah tu satu benda yang mudah. 

Silap percaturan, alamatnya tak kerja la korang. Nampak je macam sibuk merenung dan ditenung skrin komputer. 

Hakikatnya apa pun tak ada. 

Hasil tak ada. 

Income tak ada. 

Bila semua tu tak ada... macam mana nak teruskan kelangsungan hidup tanpa perlu bergantung dengan orang lain? 

Ni nak sambung artikel sebelum ni yang bertajuk bagaimana jobdirumah bantu atasi masalah pengangguran. Sebenarnya niat asal nak jadikan satu artikel. 

Tapi tengok-tengok dah panjang pulak artikel tu. So, tak jadi la nak buat macam tu.

Kalau nak kerja dari rumah, apa syarat wajib yang kita kena penuhi ya? 

1. Ada sambungan internet yang stabil dan ada laptop/komputer 

Ini paling basic. 

Kalau dua benda ni tak ada... la... macam mana nak buat kerja nanti. 

2. Mempunyai ruang kerja yang selesa

Pastikan ada meja. 

Ada kerusi yang selesa untuk anda bekerja. 

Keadaan perlu selesa untuk elakkan anda dapat sakit yang pelik-pelik. Contohnya macam sakit belakang dan sebagainya.

3. Anda mampu bekerja tanpa pengawasan

Yang ni penting sebabnya tak ada siapa yang akan monitor kerja anda. 

Yeay! 

Tak ada supervisor yang akan kacau anda dan sibuk-sibuk nak cek hasil kerja anda. Best kan macam tu?

Well setengah orang ni, bila tak ada yang semak kerja dia, dia mengeliat. Tak buat kerja pulak.

4. Mampu buat kerja ikut dateline

Setiap kerja yang disenaraikan di laman web jobdirumah ada dateline. 

Kalau majikan yang beri job tu kata kena siap dalam masa dua hari, anda kena ikut masa yang ditetapkan. 

Kalau dah tau tak boleh ikut ketetapan masa yang diberi, jangan apply kerja tu. 

Kalau anda dah apply, lepas tu tak ikut masa yang ditetapkan, anda hanya akan mencalarkan reputasi anda je nanti. 

Di masa akan datang, anda akan susah nak apply kerja dah. 

5. Jangan terlalu demand bab gaji 

Bekerja secara online ni sedikit berbeza berbanding kerja secara offline. 

Majikan tak kenal siapa kita. 

Kita nak nego dalam bab-bab harga ni pun payah jugak. 

Kalau anda masih baru, cadangan saya ialah, buat seberapa banyak kerja yang boleh yang berkaitan. 

Tujuannya adalah supaya anda dapat penuhkan portfolio anda dengan senarai kerja. 

Ini juga menunjukkan anda mempunyai pengalaman kerja dengan jobdirumah yang luas dan secara tak langsung ini dapat meningkatkan keyakinan bakal majikan yang lain untuk mengupah anda bekerja.

Ok sekarang anda dah tau apa syarat wajib untuk bekerja dari rumah

So, cepat apply kerja kosong yang sangatlah banyak tu di laman web jobdirumah sekarang

   

Bagaimana Jobdirumah Bantu Atasi Masalah Pengangguran

Pengangguran itu merupakan satu masalah! Setuju dengan kenyataan saya ni? 

Jika anda setuju yang pengangguran ini adalah satu masalah, maknanya ada juga setuju yang ia perlu diselesaikan. Lagi cepat ia diselesaikan lagi bagus, betul kan? 

Bila kita kata menganggur, maksudnya tak ada kerja. Kalau ada kerja, maka tak adalah istilah menganggur tu lekat pada diri. 

Tak ada kerja then tak ada income, nak buat apa-apa benda yang melibatkan penggunaan duit amatlah terbatas jadinya.

Apa punca berlaku pengangguran? 

Ada banyak kalau kita nak perhalusi. Tapi saya tak bercadang nak cerita semua. Tak mau la artikel ni jadi terlalu akademik sifatnya. 

Jadi saya ceritakan yang simple-simple je sesuai dengan motif artikel ini ditulis iaitu untuk perkenalkan program latihan jobdirumah

Pertama, pengangguran terjadi disebabkan peluang pekerjaan yang terhad. Kalau nak kerja jugak, anda kena travel jauh. Kalau tak sanggup travel jauh, maka anda terpaksa pindah lokasi kediaman. 

Bila melibatkan travel dan relocate ni, maka kos hidup dan kos sara diri meningkat. Jika pendapatan tak sebanding dengan kos, maka penat je kerja, duit habis macam tu je. 

Kedua, pengangguran selalu jadi sebab individu tu sendiri yang memilih untuk tak nak ada kerja tetap. 

Contohnya saya sendiri. Saya tak minat nak jadi kuli sepanjang hayat dan asyik terikat dengan kerja yang saya kadang-kadang suka, kadang-kadang benci. 

Ketiga, pengangguran ini dah jadi ibarat satu trend. Trend masa kini, kita nak jadi pekerja bebas. Freelancer. 

Sebagai Freelancer, kita sendiri yang tetapkan berapa kita perlu dibayar, berapa yang patut kita terima sebagai bayaran. 

Kita bekerja sendiri, dan jika nak bekerja untuk orang lain sekali pun, kita nak kerja dan dibayar dalam bentuk komisyen. Kalau besar nilai sesuatu projek, maka percent yang kita boleh dapat dari projek tu pun besar jugak. 

Ini yang kita mahu. 

Macam mana jobdirumah boleh tolong atasi masalah pengangguran ni? 

Macam yang saya sebutkan tadi. Kalau anda ada kerja, maka tak ada lah anda dilabel sebagai penganggur. 

Kan? 

Jobdirumah, menerusi sistemnya, anda akan dapat akses kepada beribu-ribu kekosongan kerja dari seluruh dunia yang memerlukan pekerja bebas ataupun freelancer. 

Ada macam-macam jenis kerja yang anda boleh pilih. 

Cara kerja di jobdirumah

Anda akses ke member area. 

Lepas tu anda guna sistem carian jobdirumah, dan masukkan kata kunci yang anda inginkan. 

Sebagai contoh anda ingin kerja-kerja data entry. Maka anda hanya perlu taip "data entry" 

Senarai kerja akan muncul di hadapan skrin monitor anda. Anda hanya perlu pilih mana-mana kerja yang anda faham dan yang anda yakin boleh buat. 

Buat kerja yang anda dah pilih hingga sempurna, kemudian hantar, lepas tu barulah terima bayaran.

Tak jauh beza macam kerja biasa. 

Cuma menerusi Jobdirumah, anda akan bekerja atas talian. Selagi mana lokasi anda berada mempunyai sambungan internet dan laptop atau komputer, anda boleh bekerja.

Klik sini untuk akses laman web jobdirumah

 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...