Memaparkan catatan dengan label Aku. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Aku. Papar semua catatan

Ahad, 19 September 2010

Mimpi itu Muncul Lagi....

Malam tu mimpi yang sama datang lagi dekat aku. Aku sendiri pun tak pasti entah sejak bila mimpi yang sama asyik datang berulang-ulang. Namun yang pasti, dari hari pertama aku dapat mimpi tu, kadang-kadang setiap hari aku akan dapat mimpi yang sama.

Aku tahu, aku faham, aku sedar yang mimpi tu cuma permainan tidur. Kemungkinan apa yang aku rasa sewaktu aku tidur tu, hanyalah permainan syaitan. Hanyalah gambaran-gambaran jahat yang ditontonkan oleh syaitan untuk aku supaya aku leka dan terus terlajak untuk bangun solat subuh.

Namun yang pasti mimpi yang satu ni betul-betul buat aku rasa kurang senang. Rasa macam nak beritahu aku sesuatu.

Kalau korang baca tulisan aku ni, mungkin korang boleh bagi sedikit pendapat dengan persoalan-persoalan yang aku tulis ni.

1. Lepas bangun dari tidur, korang dapat tak ingat semua apa yang berlaku dalam mimpi?

2. Mimpi korang ada warna atau sekadar bayangan berwarna hitam dan putih

3. Adakah orang-orang yang muncul dalam mimpi korang orang yang korang kenal ataupun orang yang korang tak pernah kenal

4. Apa nama korang dalam mimpi?

5. Korang berjalan atau terbang dalam mimpi tu

Hmm.. sebenarnya banyak lagi yang aku nak listkan dekat sini, tapi aku rasa cukup dulu setakat ni.

Ahad, 12 September 2010

Ini Bukan Pantun

Tepuk dahi la nampaknya ibu bapa semua bila anak-anak makin meningkat dewasa makin tak mahu nak dengar kata. Semua dah mula pandai nak tunjuk keras kepala. Berlagak hebat terutama sekali bila tengah sibuk beraya dirumah jiran tetangga.

Lagi di diamkan lagi naik kepala. Nasib tuan rumah bagi muka. Walaupun dalam hati entah apa yang dia kata. Salah sapa kalau anak-anak berkelakuan macam celaka? Nak kata salah ibu bapa? Atau tak habis-habis pengaruh rakan sebaya.

Suka sangat tuding jari ke orang lain punya muka. Sudah nya masalah tetap ada depan mata. Tak boleh tutup mata macam orang buta. Sudahnya.. esok lusa kita jugak yang akan kena.

Tahap Kejujuran Korang ~JusFor Fun~

Kesemua penulisan macam orang yang pemalas aku akan longgokkan dalam blog ni. Aku buat blog macam satu senaman ringan atau sebagai warming up untuk aku mula menulis dalam blog utama aku iaitu mohdsabree dot com. Dalam blog ini memang sengaja aku tulis artikel-artikel yang biasa, yang berkenaan dengan aku. Topik-topik setakat yang ringan-ringan je.

Rasa macam tak sesuai nak tulis sesuatu yang berat dalam blog ni..

This is just for fun blog.. So tak perlulah nak tulis benda-benda berat dalam ni. Sekarang ni, bila tengok kebarangkalian untuk aku update blog ni pun nampak agak kerap. Masa dah banyak sangat terluang sejak akhir-akhir ini.

Well... walaupun banyak yang bullshit je aku tulis dalam ni, tapi sebenarnya ini adalah satu experiment aku je. Sebab aku nak buktikan sama ada teori yang aku develop ni betul atau silap.

Tema untuk entry aku kali ni pun sebenarnya adalah berkenaan dengan Just For Fun. Jadi bersempena dengan tema ni, aku dah pun sediakan satu kuiz trivia dekat facebook just for fun untuk korang.

Korang boleh try kuiz ni untuk tau tahap kejujuran dalam diri korang. Hhe ready to face the truth?

Click here ok

wuahhh...

Blogging is actually fun

Jangan lupa untuk try eh

Percubaan SPAM Innit Hampir Berjaya

Beberapa hari yang lepas, sejak hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, aku rasa aku ni tak ubah macam seorang spammer, yang tak henti-henti spam innit. Masa tu, kalau korang semua bernasib baik, dapatlah korang tengok yang aku ni tak henti-henti buat new post dekat innit.

Nak kata aku ni banyak sangat idea nak menulis pun tak jugak, tapi ada la beberapa entry yang aku tulis dari blog-blog yang berlainan. Masa tu masih lagi hot orang sambut hari raya, so aku rasa it is just natural untuk innit tu jadi tak berapa ramai orang.

Belum pun sempat satu-satu entry tu bertahan lama dekat front page innit, aku dah hantar satu lagi entry...

Sian entry tu, aku dah potong line. Sampai ada satu masa, hampir setiap kategori ada entry aku. Gile betul, aku ni macam sengaja nak buat orang meluat dengan entry-entry yang aku tulis pun ada.

By the way, masa tu innit memang sangat sunyi. Entah kemana la semua orang da pergi. oh pergi beraya la, mana lagi kan..

Tak lama lagi akan ada christmas, tak tau adakah benda yang sama akan turut berlaku dalam innit. Tibe2 je jadi senyap sunyi.

RM yang Aku Bakal Perlukan!

Kalau diberi pilihanlah kan, agaknya berapa pendapatan sebulan yang korang perlukan. Sila andaikan yang korang boleh pilih apa-apa amaun mengikut sesuka hati korang ye.

So, berapa? RM10K? RM20K? Lebih dari itu?

Wah... Keperluan korang memang sangat besar nampaknye ye.

Kalau aku.. Tak banyak pun, sikit je, dalam ni aku dah pecah-pecahkan amount yang aku perlukan mengikut keperluan sahaja.

Jom tengok berapa yang aku perlukan

Makanan = RM1000
Kereta = RM1000
Rumah = RM1000
Hiburan = RM500
Bil-bil = RM500
Sedekah = RM500
Simpanan & pelaburan = RM1000
Jumlah Keseluruhan = RM5500

Okay... RM5500 sahaja. Tak banyak mana pun kan?

Persoalan dia sekarang, macam mana aku nak dapatkan amount sebanyak tu? Korang ada idea?

Tak lama lagi aku bakal tamat pengajian sebagai seorang degree holder. Kalau ikut harga pasaran, fresh grad akan dibayar sekitar RM1800~RM2000. Itu pun keja macam nak mati dekat private.

Tapi aku masih lagi short RM3500. Mana aku nak carik baki yang masih lagi short ni?

Kalau korang ada idea yang bernas, boleh tolong tunjuk cara dia dekat aku?

Diari Syawal 4 ~Puasa 6 Di Bulan Syawal~

Hari tu sebelum nak raya aku rasa betul-betul sayu sebab Ramadhan dah dekat nak habis. Masa tu hari rabu, kalau tak silap aku. Sebab aku pasti, lepas berlalunya ramadhan, semua akan kembali seperti biasa.

Nak kena makan macam biasa, buat dosa macam biasa, alah... pendek kata semuanya akan kembali seperti asal.

Jadi betul lah sebenarnya puasa itu menyelamatkan kita dari terus-terusan melakukan dosa. Sebab itu jugak lah turunnya ramadhan kepada umat islam. Supaya kita semua boleh stop sekejap daripada terus-terusan melakukan dosa, sama ada yang besar mahupun yang kecil.

Dalam bulan syawal ni pulak, akan ada puasa 6. Sape yang berpuasa 6 pada bulan syawal ibaratnya seperti telah berpuasa sepanjang tahun. Besar tu ganjaran dia. Cuma nak buat atau tak nak je la. Almaklumlah, bukan diwajibkan. Padahal bukan susah mana pun nak buat.

Kalau korang nak buat puasa 6 ni, make sure dah ganti sampai habis puasa-puasa korang yang tertunggak tu dulu ye. Jangan nak buat-buat lupa.

Mak aku dah mula puasa sejak 2 syawal lagi. Kalau tahun-tahun sudah dia akan ajak aku puasa sekali. Cuma aku je yang tak nak buat. Tahun ni mak belum ajak lagi, maybe dia tau kot yang aku ni malas nak puasa sunat. Hee... Naluri seorang ibu kot, tau je apa yang anak dia pikir.

Sabtu, 11 September 2010

Diari Syawal 3 ~Hari Raya Ke-2~

Hari ni sabtu, aku ingat pagi ni nak layan cerita cartoon dekat tv3 atau dekat NTV7... Rupenye tak dapat la. Pagi-pagi lagi dah ada ramai tetamu datang rumah. Tv pulak cuma ada dekat ruang tamu. Rasa tak manis la pulak kan, time tengah ramai-ramai orang macam tu tetibe aku datang tukar channel sebab nak tengok kartun.

Aisey...

Takpe la, kena tunggu diorang semua balik dulu la nampaknya.

Bila ada masa aku tengok-tengok apa yang berlaku dalam innit. Nothing much. Asyik-asyik entry berkenaan dengan raya. Perayaan ni memang happening kot, sampai semua orang nak share dalam blog masing-masing.

Lagi satu yang aku terperasan jugak, innit pun dah jadi kurang meriah. Mungkin kemeriahannya dah berpindah ke dunia nyata. Dah beralih ke sambutan Hari Raya. Semua blogger dah ramai yang menulis berkenaan traffic yang kurang memberangsangkan sempena hari raya ni.

Orang yang tak beraya je yang ada masa nak jalan-jalan lepak dekat blog orang lain, macam aku ni la.

Da~ berenti menulis dulu

Jumaat, 10 September 2010

Diari Syawal 2 ~Hari Raya Pertama~

Semua macam yang aku bayangkan, tak ada apa yang special sangat dengan hari raya aku. Balik-balik benda yang sama je akan berlaku. Bila aku kata benda yang sama, maknanya, benda-benda yang biasa berlaku dekat rumah korang semua, akan berlaku jugak dekat rumah aku. Kalau tak semua, tapi ade jugak sebahagiannya.

Memandangkan raya pertama hari jumaat, so siangnya aku tak kemana, just duduk rumah dan prepare nak pegi sembahyang jumaat. Tu je. Khutbah Jumaat kali ni pun cerita pasal raya. Kunjung mengunjung la, bermaaf-maafan la, iye iye. Benda tu semua akan berlaku, tak ubah tak.

Bila dah petang, around 2 lebih barulah mak aku nak gerak ke kampung dekat Bukit Badung.. Ok, pegi la, nanti kalau ada tetamu datang biar aku handle ye.

Siap r, aku plan lepas mak gerak je aku nak kunci pintu, tutup tingkap rapat-rapat and buat-buat macam tak ada orang dalam rumah. Sekali aku lupe pulak dah... Khusyuk sangat layan Kamen Rider Decade. Sambung yang malam tadi punye ni la.

Dah datang pulak budak datang nak raya. Ada 2 orang je, aiseyh.. Takkan nak halau pulak suruh balik. Lagipun, diorang ni datang cuma nak duit raya je, bukan nak lebih dari tu. Bagi je la die masuk...

Aku : Nak air ape ea (ada 3 jenis air, bikarbonat, air bancuh dengan air mineral)

Budak : Air pape je, janji air

Aku : (dalam hati je) Mak aih, kerek pulak budak ni. Mak bapak die tak ajar budi bahase ke

Silap ke aku tanya nak air ape?

Mungkin jugak la, tak kena pada tempat maybe. Ni kampung la, bukan KL... Kalau KL mungkin la diorang akan berbudi bahasa sikit.

Ai...

Rosak mood aku nak layan Kamen Rider Decade..

Cepatlah ko blah dari rumah aku hish

Diari Syawal 1~Ambang Syawal~

Ambang raya, tak banyak benda yang aku buat.. or mungkin jugak aku patut kate tak banyak benda yang aku nak buat. Malas nak menyibuk kakak-kakak aku kemas rumah. Lagipun dah tak banyak yang nak dibuat, sebab waktu siangnya dah buat.

Jadi malam tu, lepas balik dari Tesco, beli air untuk hari raya, aku lepak je depan laptop. Tak buat apa-apa. Nak lepak surau gi join takbir raya, nampak sangat macam tak kenanya. Ala, bukan apa.. Aku ni bukan jenis yang nak duduk surau. (akan ku perbaiki)

Malam tu aku cume layan Kamen Rider Decade je dekat laptop aku, sampai la dekat-dekat pukul 3 pagi. Banyak jugak episod yang aku tengok. Cerita bukan best sangat pun, lagipun cerita budak-budak.. cuma bezanya dulu masa aku budak-budak lagi, aku tak ada peluang nak tengok.

Tepat jam 3.48 macam tu, aku terkejut sebab mak aku bangun dari tido. Aku ingat dia nak pergi toilet ke ape, rupenya tak..

Aku: Mak nak buat ape?

Mak : Mak nak masak, besok kan dah raya. Pagi nanti anak-anak mak bangun ada makanan.

Aku : (dalam hati je) Ala.. tido je la mak,

Lepas tu aku terus tertido, sambil minda aku terbawak-bawak zaman aku masih kecik-kecik dulu.. Mak selalu macam ni, kalau ambang raya akan tido awal, lepas tu akan bangun awal-awal pagi untuk masak..

Aku nak teman, tapi mata pulak berat bukan main, mintak tido

Isnin, 6 September 2010

Kalau Penat, Tutup Je la Laptop tu

Ini merupakan cubaan aku yang entah ke berapa kali ntah. Actually aku sengaja nak mencukupkan masa, sambil-sambil tunggu nak masuk waktu subuh ni. Aku try la paksa-paksakan diri untuk stay up kejap, layan blog ni.

Untuk bagi tau dekat korang semua, aku dah banyak kali delete entry yang aku nak publish ni, mungkin sebab aku dah terlalu penat, dan aku sendiri pun tak tau nak merepek apa lagi dalam ni. Bila siap je entry yang sepatutnya aku nak publishkan, tiba-tiba hati terasa macam entry tu sangat bosan. Delete la nasib entry tu.

Normally, kalau aku dah mula rasa macam dah kurang produktif dalam berblogging ni, aku akan cepat-cpat tutup je laptop. Terus stop tulis pape.

Ye la, no point kan...

Paksa-paksa diri nak tulis, nak siapkan satu entry, yang hasilnya nanti entah ape yang jadi. Menulis dalam keadaan penat dan kurang fokus boleh mengakibatkan kemalangan di Keyboard.

Kesannya untuk jangka masa panjang adalah sangat teruk, korang akan tertulis banyak benda yang tak perlu, dan akan banyak tersalah fakta disamping akan menampakkan diri korang yang tak berbakat tu menulis dengan penuh selekeh.

Tak pasal-pasal pulak nanti orang yang baca blog korang boleh muntah hijau disebabkan oleh kelakuan tak beretika diri korang yang memaksa pembaca memahami bahasa ala-ala sanskrit yang biasanya tak wujud dalam blog korang.

Jadi, untuk mengelakkan perkara-perkara yang tak diingini seperti yang aku dah sebutkan itu tadi daripada berlaku, jalan paling selamat adalah tutup je laptop tu.

.
.
.
.
.
.
Allahu Akbar Allahu akbar
.
.
.

Akhirnya...

Lagu yang aku rindukan kedengaran jugak, dan dinyanyikan oleh muazin terkenal dekat kampung aku.

Alright, mau buat apa yang sepatutnya.

Will be back later

Rabu, 1 September 2010

Kembali Blogging

Mulai hari ni, aku sekali lagi berpeluang untuk merasai kehidupan seorang blogger sepenuh masa! Sekali lagi.


Sebelum ni masa aku baru lepas habis belaja. 2 bulan duduk dekat rumah, asik main computer je kejenye.


Akhirnya dapat jugak la set up beberapa blog. Ada dalam berbelas-belas blog jugak rasanya. Memang susah nak maintain kesemua blog tu.


Nak maintain yang satu ni pun bukan senang. Tapi syukur, blog-blog tu semua masih lagi berjalan. Kalau nak cakap berkenaan dengan hasil wang ringgit, memang ada.


Dan sampai sekarang masih lagi berjalan.


Pelaburan aku terhadap blog-blog yang ada boleh dikatakan tidak sia-sia. Ada hasilnya. Tapi tahun pertama dan kedua memang slow. Ada macam tak ada je. Sehari cuma dapat beberapa sen je.


Tapi itu semua just permulaan..


Dalam setiap apa bidang pun, semua orang akan bermula dari bawah, akan bermula dengan sedikit. Selepas itu, barulah dengan perlahan-lahan akan naik dan berjaya.

Ahad, 22 Ogos 2010

Wah... Jumpa Jugak Kita Kat Facebook eh

Dah lame weyh... siyes dah lame aku try nak carik this person.

Yang pasti dulu, lepas habis je sekolah rendah, kawan-kawan kelas semua bertebaran entah kat mana. Bagi aku kawan sekolah rendah ni agak nostalgia.

Memasing pendek-pendek, comot-comot, pakai tudung pun senget-senget, cermin mate besar, pakai songkok kecik and ade jugak memandai-mandai nak pakai kopiah pegi sekolah. Eeceh2, kena jentik ngan cikgu disiplin baru tau.

Selain fizikal dah berubah, perangai, penampilan and almost everything dah banyak berubah.

Kalau dulu dia ni nampak macam mangkuk je, sekarang dah tak lagi. Maybe dah jadi besen sekarang (ngeh3)

Soalan ni tak sempat aku nak jawab tadi..

"Kenapa aku carik ko"

Ha'a, soalan ni nampak macam simple... Tapi susah weyh nak jawab.

Silap2 orang boleh misinterpret, and aku sndiri pun takut jugak kalau2 aku tersalah explain. By the way, aku akan still cuba jugak la nak jawab eyh.

Memang aku try nak carik ko selama ni, sebab kita pernah jadi kawan once upon a time in primary school dulu.

So, bila dah masuk sekolah menengah, sambung kat kolej, and teringat balik pulak dekat kawan2 sekolah masa zaman kecik2 dulu, automatik jadi rindu pulak.

Ye r, bukan senang nak jumpa lagi.

Dalam kelas darjah 6 dulu tu pun, kalau tak silap ada dalam 30+ sumting student dalam tu, tapi cume berapa je yang aku dapat jumpa balik. Yang dah lupe 'my existnce' pun mungkin ramai.

Hahaha aku pun tak terkecuali. Aku pun dah lupa ramai orang.

But I know, the memory is there. As long as we try, kita akan dapat ingat balik.

If friends is just like a star, We know they are somewhere, shining beautifully, but where they really are... Nobody knows.

Owh... By the way.

Reunion dekat facebook. hhhee

Not bad jugak.

Blog Ini Bernilai 50 Sen Dah!

Pejam celik pejam celik, baru aku perasan yang memang aku dah mula tak buat pape dalam blog ni.

Bukan ape, cuma dah tak ada benda sangat nak di celoteh dalam blog ni,

Aku sendiri pun layan blog ni macam diari je. Satu diari yang aku sendiri jarang-jarang nak menulis. Kerajinan untuk aku menulis dalam blog ni tak ada sangat.

Tapi apa pun, aku solute jugak dengan blog ni, dalam diam dah 50 sen blog ni hasilkan. hha

Ape r kan, 50 sen nak kecoh kan. Mana tak kecohnye, 50 sen tanpa ada nak buat pape. Just buat pandai je.

Blog ni aku dah memang anak tirikan la. Ala, blog free la kate kan. So, aku lebih fokus dekat blog aku yang satu lagi je la. MohdSabree.com

Owh by the way, sejak akhir-akhir ni aku semakin rajin online dekat facebook. ntah kenapa. tak tau apa yang specialnye sampai boleh captured interest aku duk layan facebook je.

Memang betul r, facebook is addicted.

Sampai terabai sekejap blog ni

wu wuwu

Selasa, 20 Julai 2010

Dulu dan kini

Get ready to face the world! Uh huh.

Banyak benda dah berubah pada aku lepas aku masuk company Berjaya Corporation ni. Walaupun aku masuk dengan tiket internship student, tapi banyak jugak yang aku belajar dan jugak yang terpaksa aku belajar.

Tak semua menarik, tapi it is quite fun.

Owh baru-baru ni ada cek blog ni, dan discover ada somebody sudi nak follow blog ni. Yup thanx ecah. Lame jugak tak jumpa and gi makan2 sekali. hho

Jumaat, 9 Julai 2010

25 Sen Pun Duit Jugak


(Klik Untuk BesarkanYe)

Dah lama jugak aku create blog ni, dan dah lama jugak la aku tinggalkan blog ni.

Dalam blog ni banyak yang personal, banyak benda yang aku merapu saje2.

Saje nak simpan, nak catit, so that maybe one day nanti aku akan dapat ingat balik ape pernah aku buat.

Tapi macam blog2 aku yang lain jugak, aku daftarkan blog ni dengan Nuffnang.

Hmm.. tak pernah nampak blog ini mendatangkan klik, alih2 bila tadi tengok balik...

Ooo... Ada rupenye yang tolong klik.

Ok ok tengkiu. Hopefully orang yang klik tu sebab betul2 nak tau ape kandungan iklan tu la. Bukan sebab nak derma aku 25 sen.

Owh...

Kalau la ade 100 blog dan semua blog ni boleh dapat 25 sen... Dah RM25.00 dah tu.

Macam mane pulak kalau dah ada 1,000 blog? Tak ke RM250.00 tu.

Wah gile r... Merepek pun ada. Sapa yang nak buat sampai 1,000 blog ni. Fulltime blogger pun belum tentu ada yang nak buat macam tu.

Tapi one thing for sure, actually blog2 lama pun mampu untuk hasilkan duit, cuma lame la..
Macam ada, and macam tak ada.

Tapi ada beza ke?
25 Sen pun tetap duit kan?


Ahad, 24 Januari 2010

Malas

Punca utama kenapa manusia kurang berjaya dalam dunia ini, ialah suatu penyakit yang dikenali sebagi MALAS!

Ya, secara tak disedari rupenye aku pun mengidapi penyakit tu jugak. Ah ni bukan penyakit yang biasa2 dan bukan senang nak diubati. Penyakit ni bukan jenis yang kita boleh dapat penawar die dekat mana2 farmasi.

Tengok la ni, aku nak menulis dalam ni pun punye lah malas!

Sabtu, 23 Januari 2010

Diari Budak U

Macam mana la aku ni, buat kerja selalu sikit2. Contoh macam blog ni la, suke sangat aku pasang blog banyak2. Kalau rajin sangat aku nak update blog tu lain la cerite kan. (huh)

Baru je semalam aku buat lagi satu blog, niche budak Universiti. Aku nak menjadikan kehidupan sebagai pelajar di universiti sebagai topik tulisan aku pulak. Mungkin sebenarnye aku ni sangat sayang untuk berpisah dengan studuent life, sebab tu aku buat yang bukan2 macam ni.

Sape nak jadi reader? I dun know...sape2 yang ada masa kot. Aku mane la tau, aku cume minat nak menulis je.

Jom saksikan dekat url ni ye

DiariBudakU.blogspot.com

Selasa, 19 Januari 2010

Nak Delete @ Nak Biar?


Blog blog oh blog

Aku pun heran kenapa tak ramai yang minat nak tulis blog, bukannye tak ada faedah. Well actually bergantung jugak la dengan apa yang korang nak tulis. Kalau setakat tulis benda2 yang jahanam dalam blog, eheh itu baru dinamakan tak ada faedah.

Baru2 ni aku baru je berkira2 nak delete satu blog yang dah lama aku tak usik. Actually dalam blog tu aku tak ada letak apa2 pun. Just nota2 untuk subjek yang aku kena amik dekat U. Alih2 semalam aku tengok ada pulak earning dari blog tu, wah tak sangka.

Bukan amaun banyak mane yang buat aku rase teruja, tapi potensi blog tu yang buat aku rasa macam tak percaya. Haha ye la dah aku buat blog tu pun cume nak selitkan dengan nota2 untuk final exam je kot. Tak sangke pulak la ade jugak orang yang datang singgah. Pastu tolong klik plak tu. Tengkiu2

Ahad, 3 Januari 2010

Apehal Lembab Sangat Ni..

Ok aku kena buat confession terlebih dahulu, memang la post aku sebelum ni adelah berkenaan Cerite Tentang Gay, tapi cerita tu tak ada pun kena mengena dengan aku. Nak kate aku support aktiviti jahanam diorang? Lagi lah jauh sekali.

Actually aku dah letak link dekat gambar tu, aku tak pasti sama ada korang boleh view gambar tu atau tak kalau klik sekalipun, sebab setahu aku korang akan di redirect ke satu website yang lain. Kaching.. Yeah kalau ini yang berlaku maka 1o sen bakal menjadi milik aku (hua hua)

Malam ni merupakan satu malam yang aku rasekan agak panjang sebenarnye, sebab esok aku dah mula kelas macam biase balik. Aduih la..New semester, and everything is new again.

Sambil aku duk melayan perasaan, mata aku ni terpandang la pulak dekat bahagian archieve blog ni, (oh) rupenye tahun lepas aku cume sempat tulis dalam blog ni 23 kali jer. AH ni yang buat aku rase nak emosi ni.

Apehal lembab sangat ni?

Macam ni lambat lagi la aku nak capai 1000 posting dalam ni (sigh)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...