Sedikit demi sedikit... saya mula faham... kenapa orang-orang yang hebat, yang konsisten buat duit online, sama ada menerusi blogging atau affiliate marketing, gemar layan manga atau anime.
Tak kiralah sama ada manga One Piece, Bleach atau Naruto...
Mungkin sebab, mesej positif yang dibawakan oleh komik-komik ini semua yang menjadi pemangkin... supaya kita tak mudah menyerah kalah.
Watak-watak yang ditonjolkan dalam komik ini semua...
Mempunyai satu persamaan yang jelas.
Mereka tak mudah menyerah kalah. Semangat yang mereka bawakan itu, sungguh tinggi.
Umpama kita bangsa Melayu, pastinya akan lebih bersemangat apabila mula memahami kekuatan disebalik Keris.
Keris bukan sebarang keris, keris ini keris jutawan.
Muat turun keris jutawan disini
Dalam mana-mana komik, Hero bukanlah orang yang paling kuat.
Kalau hero itu kuat, ada ramai lagi penjahat yang lebih kuat daripada si hero itu tadi. Penjahat ini tanpa segan silu ingin menghancurkan niat murni si hero itu tadi!
Namun, apa yang menjadi hero ini kuat... ialah semangat yang tak mudah luntur dan tak mudah menyerah kalah.
Halangan nak berjaya tu pasti ada.
Apa yang penting ialah, kita punya semangat untuk berjaya mesti lebih besar berbanding halangan yang muncul dan datang menimpa.
Ah... aku pun boleh jadi hero dalam komik ciptaan aku sendiri :-)
Memaparkan catatan dengan label pemilik keris jutawan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label pemilik keris jutawan. Papar semua catatan
Isnin, 28 Julai 2014
Teknik Pemasaran Video Gaya Teknik Keris Jutawan
Jika anda dah muat turun dan baca ebook Keris Jutawan, anda akan dapati ada satu section dalam ebook tersebut yang menerangkan cara untuk buat marketing di youtube.
Laman web video sharing YouTube adalah salah satu laman web yang tak seharusnya anda abaikan dalam kerja-kerja pemasaran anda.
Pertama sebab laman web Youtube ini ada ramai pelawat.
Ramai pelawat bermakna anda akan dapat ramai prospek.
Kedua, laman web YouTube ini PERCUMA.
Bila dah percuma, dan ia berkesan pulak tu, apa lagi yang menghalang anda untuk menggunakan platform YouTube sebagai salah satu medium pemasaran.
Penulis ebook Keris Jutawan jugak menggunakan Youtube sebagai salah satu kaedah pemasaran.
Kalau anda benar-benar faham, macam mana sistem YouTube berfungsi, anda akan dapati, ianya sangat membantu dalam kerja-kerja pemasaran anda.
Saya faham... masalah yang sering menyusahkan dan menghalang kita untuk guna teknik pemasaran video ini ialah, sebab tak ada video yang sesuai untuk digunakan dalam kerja-kerja marketing.
Jangan risau.
Sebabnya sekarang ini, anda boleh gunakan software sahaja untuk buat video.
Kalau saya la kan... bab kualiti video tu dah jadi perkara nombor dua. Yang penting sekali ialah, video yang saya gunakan itu tadi mendapat ranking yang baik di search engine.
Sebabnya, saya nak mereka yang jumpa video yang saya gunakan untuk klik ke laman web saya.
Peranan video tu, semata-mata untuk dapatkan klik ke laman web. Itu sahaja.
Jika anda baca ebook Keris Jutawan, perkara yang hampir sama turut dinyatakan.
Ada ilmu, semua benda In Shaa Allah boleh jadi.
Oh ya... untuk tujuan buat video, saya akan gunakan software khas ini.
Memang bagus software ini. Ia sangat memudahkan saya untuk buat video tanpa perlu keluar belanja mahal-mahal nak upah orang.
Sambung sikit lagi... kenapa kita patut guna video untuk tujuan pemasaran.
Sebabnya, google suka video.
Kalau anda buat video, upload di youtube, kemudian promosikan video tu, sekejap je video tu dah masuk ke page pertama google.
Amat jauh beza kalau setakat guna artikel dari blog.
Kalau anda minat nak tau dengan lebih mendalam lagi tentang teknik pemasaran video yang diajarkan dalam ebook Keris Jutawan, anda boleh muat turun disini.
Laman web video sharing YouTube adalah salah satu laman web yang tak seharusnya anda abaikan dalam kerja-kerja pemasaran anda.
Pertama sebab laman web Youtube ini ada ramai pelawat.
Ramai pelawat bermakna anda akan dapat ramai prospek.
Kedua, laman web YouTube ini PERCUMA.
Bila dah percuma, dan ia berkesan pulak tu, apa lagi yang menghalang anda untuk menggunakan platform YouTube sebagai salah satu medium pemasaran.
Penulis ebook Keris Jutawan jugak menggunakan Youtube sebagai salah satu kaedah pemasaran.
Kalau anda benar-benar faham, macam mana sistem YouTube berfungsi, anda akan dapati, ianya sangat membantu dalam kerja-kerja pemasaran anda.
Saya faham... masalah yang sering menyusahkan dan menghalang kita untuk guna teknik pemasaran video ini ialah, sebab tak ada video yang sesuai untuk digunakan dalam kerja-kerja marketing.
Jangan risau.
Sebabnya sekarang ini, anda boleh gunakan software sahaja untuk buat video.
Kalau saya la kan... bab kualiti video tu dah jadi perkara nombor dua. Yang penting sekali ialah, video yang saya gunakan itu tadi mendapat ranking yang baik di search engine.
Sebabnya, saya nak mereka yang jumpa video yang saya gunakan untuk klik ke laman web saya.
Peranan video tu, semata-mata untuk dapatkan klik ke laman web. Itu sahaja.
Jika anda baca ebook Keris Jutawan, perkara yang hampir sama turut dinyatakan.
Ada ilmu, semua benda In Shaa Allah boleh jadi.
Oh ya... untuk tujuan buat video, saya akan gunakan software khas ini.
Memang bagus software ini. Ia sangat memudahkan saya untuk buat video tanpa perlu keluar belanja mahal-mahal nak upah orang.
Sambung sikit lagi... kenapa kita patut guna video untuk tujuan pemasaran.
Sebabnya, google suka video.
Kalau anda buat video, upload di youtube, kemudian promosikan video tu, sekejap je video tu dah masuk ke page pertama google.
Amat jauh beza kalau setakat guna artikel dari blog.
Kalau anda minat nak tau dengan lebih mendalam lagi tentang teknik pemasaran video yang diajarkan dalam ebook Keris Jutawan, anda boleh muat turun disini.
Perang Mercun Sana Sini Sambut Aidil Fitri
Raya tahun ini... MERIAH.
Sana sini bising dengan bunyi letupan mercun.
Buat saya tertanya-tanya, apa sebenarnya yang terjadi pada penguatkuasaan pada tahun ni?
Kalau raya tahun lepas (2013) suasana hampir sunyi.
Cuma sesekali je kedengaran bunyi mercun... tapi tahun ni... Rasanya hampir setiap rumah ada mercun.
At least ada bunga api.
... dan yang paling menyakitkan hati, diorang ni main tak kira waktu.
Dah lepas jam 1.00 pagi pun masih lagi berdentam dentum.
Sedikit sebanyak memang mengganggu konsentrasi saya nak belajar macam mana nak hasilkan iklan FBAds dengan kos yang murah menggunakan Teknik Keris Jutawan.
Fikir punya fikir.
Aha... mungkin tahun ni, bonus dia lain macam banyaknya.
Mungkin orang-orang yang main mercun ni, mereka join Tone Excel. Komisen 4 - 5 angka, sampai dah tak tau nak buat apa.
Kaya betul.
Ataupun, mungkin sebab bonus raya ditambah dengan duit gaji dah dapat.
So apa salahnya nak enjoy sakan.
Hmm... entahlah.
Sana sini bising dengan bunyi letupan mercun.
Buat saya tertanya-tanya, apa sebenarnya yang terjadi pada penguatkuasaan pada tahun ni?
Kalau raya tahun lepas (2013) suasana hampir sunyi.
Cuma sesekali je kedengaran bunyi mercun... tapi tahun ni... Rasanya hampir setiap rumah ada mercun.
At least ada bunga api.
... dan yang paling menyakitkan hati, diorang ni main tak kira waktu.
Dah lepas jam 1.00 pagi pun masih lagi berdentam dentum.
Sedikit sebanyak memang mengganggu konsentrasi saya nak belajar macam mana nak hasilkan iklan FBAds dengan kos yang murah menggunakan Teknik Keris Jutawan.
Fikir punya fikir.
Aha... mungkin tahun ni, bonus dia lain macam banyaknya.
Mungkin orang-orang yang main mercun ni, mereka join Tone Excel. Komisen 4 - 5 angka, sampai dah tak tau nak buat apa.
Kaya betul.
Ataupun, mungkin sebab bonus raya ditambah dengan duit gaji dah dapat.
So apa salahnya nak enjoy sakan.
Hmm... entahlah.
Ahad, 27 Julai 2014
Hati-hati Dengan Individu Yang Menggelarkan Diri Sebagai PAKAR
Itu je yang mampu saya nasihatkan.
Hati-hatilah...
Kat dunia online ini, ada terlalu banyak ikan jerung. Yang selalu lapar, dan tak akan teragak-agak nak membaham anda.
Lebih-lebih lagi, jika anda sekadar ikan bilis.
Ini cerita dia...
Sepanjang bulan Ramadhan 2014/ 1435H ini, dah macam-macam kes penipuan yang saya terbaca di internet.
Laman FB meniupkan berita-berita tersebut dengan pantas.
Terkadang tu, saya sendiri rasa pelik, Hek eleh... macam ni pun boleh tertipu?
Hati-hati ya.
Scammer ini, mereka tak malu dan tak teragak-agak nak gelarkan diri sebagai pakar.
Pakar itu, pakar ini.
Pakar pemasaran la kononnya. Pakar perniagaan internet la. Silap-silap autoresponder pun tak tau apa benda. Kalau tanya pasal teknik SEO atau search engine marketing pun dia tak tau.
Tapi dengan selamba je dia nak gelarkan diri dia sebagai pakar.
Memang tak tau malu.
Siapa yang nobatkan status PAKAR?
Soalan ini, saya sendiri tak ada jawapannya. Sekarang ini, dengan bermodalkan RM30++, beli domain dari syarikat penyedia domain, dengan nama pakar sekian sekian, dia dah jadi pakar?
Bull Shit.
Tak sebegitu mudah untuk jadi pakar. Malahan, individu ini memang tak layak nak guna title pakar tu, walaupun sekadar untuk nama domain.
Sebab itu, sekarang ini, saya mula berjaga-jaga.
Kalau ditakdirkan saya terjumpa, mana-mana laman web yang menggunakan perkataan pakar, saya akan mula pangkah laman web tu.
Melainkan, saya memang kenal pemilik laman web tersebut. Kalau pemilik laman web tu pun saya tak kenal, tok sah berangan la nak pakai title pakar.
Lebih-lebih lagi, dalam bidang pemasaran dan perniagaan internet ni.
Saya cukup benci, bila ada orang cuba buat kotor dalam bidang ni..
Apa salahnya, berniaga cara baik... macam pemilik laman web keris jutawan ni.
Kalau servis, produk, atau tawaran anda bagus, dan berguna, pasti orang akan sokong. Jika tidak, tak perlulah sampai nak gunakan nama-nama yang GAH semata-mata nak buatkan prospek anda salah anggap dan dapatkan kepercayaan segera.
Kotor sungguh teknik pakar macam kamu itu...
Hati-hatilah...
Kat dunia online ini, ada terlalu banyak ikan jerung. Yang selalu lapar, dan tak akan teragak-agak nak membaham anda.
Lebih-lebih lagi, jika anda sekadar ikan bilis.
Ini cerita dia...
Sepanjang bulan Ramadhan 2014/ 1435H ini, dah macam-macam kes penipuan yang saya terbaca di internet.
Laman FB meniupkan berita-berita tersebut dengan pantas.
Terkadang tu, saya sendiri rasa pelik, Hek eleh... macam ni pun boleh tertipu?
Hati-hati ya.
Scammer ini, mereka tak malu dan tak teragak-agak nak gelarkan diri sebagai pakar.
Pakar itu, pakar ini.
Pakar pemasaran la kononnya. Pakar perniagaan internet la. Silap-silap autoresponder pun tak tau apa benda. Kalau tanya pasal teknik SEO atau search engine marketing pun dia tak tau.
Tapi dengan selamba je dia nak gelarkan diri dia sebagai pakar.
Memang tak tau malu.
Siapa yang nobatkan status PAKAR?
Soalan ini, saya sendiri tak ada jawapannya. Sekarang ini, dengan bermodalkan RM30++, beli domain dari syarikat penyedia domain, dengan nama pakar sekian sekian, dia dah jadi pakar?
Bull Shit.
Tak sebegitu mudah untuk jadi pakar. Malahan, individu ini memang tak layak nak guna title pakar tu, walaupun sekadar untuk nama domain.
Sebab itu, sekarang ini, saya mula berjaga-jaga.
Kalau ditakdirkan saya terjumpa, mana-mana laman web yang menggunakan perkataan pakar, saya akan mula pangkah laman web tu.
Melainkan, saya memang kenal pemilik laman web tersebut. Kalau pemilik laman web tu pun saya tak kenal, tok sah berangan la nak pakai title pakar.
Lebih-lebih lagi, dalam bidang pemasaran dan perniagaan internet ni.
Saya cukup benci, bila ada orang cuba buat kotor dalam bidang ni..
Apa salahnya, berniaga cara baik... macam pemilik laman web keris jutawan ni.
Kalau servis, produk, atau tawaran anda bagus, dan berguna, pasti orang akan sokong. Jika tidak, tak perlulah sampai nak gunakan nama-nama yang GAH semata-mata nak buatkan prospek anda salah anggap dan dapatkan kepercayaan segera.
Kotor sungguh teknik pakar macam kamu itu...
Langgan:
Catatan (Atom)


