Memaparkan catatan dengan label masalah perut buncit. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label masalah perut buncit. Papar semua catatan

Sabtu, 5 September 2015

Alamak! Masalah pinggang berlemak dan perut buncit lah pulak


Kejadian ni berlaku pada hari jumaat. Waktu tu sekitar jam 1 petang. Masa tu saya tengah siap-siap nak ke Masjid untuk solat jumaat. 


hari ni, terasa malas nak pakai kain pelikat macam kebiasaan. Saya cari... seluar yang sesuai untuk dibawa ke masjid. Yang penting, bersih dan suci. Lalu saya terpandang, seluar yang tergantung didinding. 


Saya ingat lagi, seluar ni dulu asalnya ialah seluar kerja saya. Masa tu, saya masih lagi kerja kat FOS Berjaya Times Square. Seluar saiz 30. 


Saya pun sarungkan seluar tu, dan satu benda yang buat saya sangat terkejut! Dem! "Aku tak boleh nak butang seluar ni!" What happen here? 


Jadi panik sekejap. OMG. Aku ni dah gemuk?! Sebelum-sebelum ni, seluar dengan saiz pinggang 29 pun saya dah rasa terlalu longgar, tapi ahri ni? Tiba-tiba pulak, saiz 30 pun dah susah nak butangkan. Sumting wrong ni! takkan la saya dah dilanda kegemukkan?


Masalah akan jadi gemuk atau kegemukkan dan apa penawar dia? 


Saya duk tengok-tengok produk jenis body spray yang boleh hilangkan masalah kegemukkan ni.

http://bit.ly/body-spray 

Tapi kan, bila difikir-fikirkan balik, rasanya masalah saya sekarang ni, bukannya kegemukkan. Kalau gemuk... mesti baju-baju yang saya ada sebelum ni dah jadi ketat. Tapi baju masih maintain lagi, dan baju yang memang saiz S masih lagi agak longgar bila saya pakai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...