Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan group whatsapp dan group fb. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label buat duit dengan group whatsapp dan group fb. Papar semua catatan
Jumaat, 19 Jun 2015
Bila masanya Group Whatsapp dan Group FB jadi BOSAN?
Sejak 2014, saya mula mengeksploitasi kegunaan kedua-dua fungsi group ini, sama ada group whatsapp, ataupun group FB untuk kegunaan aktiviti pemasaran. Pada asasnya, fungsi group bukanlah untuk tujuan pemasaran semata-mata.
Ia sebenarnya bertujuan untuk memudahkan proses penyampaian maklumat dan perkongsian informasi.
Kalau ada 67 orang dalam group kita, dan kita pula nak sampaikan update terkini kepada mereka ni semua. Tak kan la nak sampaikan maklumat satu per satu. Kalau copy paste copy paste sekali pun, lambat. Makan masa yang lama. Kemudian, kat inbox kita tu nanti, penuh dengan mesej dari kita kepada 67 orang ni. Padahal, kita bukannya nak sembang lama-lama pun dengan diorang ni semua.
Maka atas sebab tu, kan lebih mudah bila kita masukkan je mereka ni dalam satu group, kemudian kita update sahaja berita terkini dalam group tersebut.
.
Langgan:
Catatan (Atom)



